Structum - Technologie jutra dzisiaj

Dostarczamy
nowoczesne technologie
i innowacyjne rozwiązania

już od 1990 roku

reklama firmy w Internecie

Wersja do druku Poleć znajomemu

Reklama firmy w Internecie jest często ograniczana do pozycjonowania w wyszukiwarkach. Możliwości reklamy internetowej są jednak bardzo szerokie. Zarówno płatne jak i bezpłatne formy reklamy firmy w Internecie mogą okazać się porównywalnie skuteczne i mogą prowadzić do powstania przewagi konkurencyjnej i sukcesu nowych pomysłów biznesowych.

Dostarczamy zintegrowany system firmy internetowej - InfoBiz Server, który pozwala na reklamę firmy, uruchomienie miejsc pracy zdalnej a nawet całej firmy w Internecie.

Poniższy przegląd możliwości reklamy firmy, może być pomocny przy podejmowaniu decyzji biznesowych.

Płatne formy reklamy firmy w Internecie

  1. Wykonanie profesjonalnej witryny firmowej
  2. Linki sponsorowane, np. Google Adwords (dobra i skuteczna reklama - szczególnie polecana przy krótkich akcjach reklamowych)
  3. Tradycyjne usługi pozycjonowania (drogie usługi i stosunkowo wysokie ryzyko zaistnienia problemów - np. radykalny spadek rankingów po zaprzestaniu korzystania z usług pozycjonowania)
  4. Wyświetlanie banerów reklamowych na dużych portalach (zobacz cennik reklamy internetowej na portalu TECHNOLOGIE-BUDOWLANE.COM. Reklama banerowa pozwala na precyzyjne dotarcie do grupy docelowej).

Formy rozliczeń emisji reklamy internetowej:

  1. Flat Fee (FF)
    Opłata stała - ustalona kwota za emisję reklamy w ustalonym okresie, niezależnie od liczby oglądających reklamę ani ich reakcji na banner.
  2. Cost Per Thousand (CPT) lub Cost per Mile (CPM)
    W modelu rozliczenowym CPM reklamodawca płaci nie za czas ekspozycji, lecz za każde 1000 odsłon reklamy. CPT stanowi wskaźnik pomiaru reklamy nie tylko w Internecie, lecz także w mediach tradycyjnych.
  3. Cost Per Click (CPC)
    Kosz reklamy internetowej rozliczanej w modelu CPC uzależniony jest od ilości kliknięć na wyemitowany banner reklamowy. W modelu CPC rozliczenie kampanii następuje w oparciu o ilość wygenerowanych przez internautów kliknięć w reklamę.
  4. Cost Per Action (CPA)
    Rozliczenie w tym modelu uzależnione jest od rezultatów spowodowanych przez emisję reklamy. Wynagrdzane są konkretny rezultat, np zakup produktu/ usługi, wypełnienie ankiety lub pozostawienie danych osobowych. Reklama w Internecie rozliczana na zasadach "za efekt biznesowy" realizowana jest na zasadach outsourcingu marketingu i sprzedaży.
  5. Integracja z porównywarkami cenowymi (sama integracja jest bezpłatna, trzeba jednak dzielić się zyskami)
  6. Wpisy do komercyjnych internetowych katalogów firm (podobnie jak w przypadku reklam umieszczanych w postaci banerów na portalach internetowych - pozwalają na precyzyjne dotarcie do grupy docelowej)

Bezpłatne formy reklamy firmy w Internecie

  1. Outsourcing marketingu i sprzedaży - eliminuje ryzyko biznesowe - koszty marketingu i reklamy ponosi na własne ryzyko firma zewnętrzna wynagradzana wyłącznie za osiągnięte rezultaty (korzyści biznesowe, np. zamówienia, pozyskanych klientów, etc)
  2. Bezpłatna pomoc Anioła Biznesu w zakresie marketingu i reklamy.
  3. Reklama w wyszukiwarkach (SEO i SEM) to główne źródło klientów firmy internetowej (automatyczne pozycjonowanie w przeciwieństwie do usług realizowanych klasycznie, jest tańsze w dłuższej perspektywie i nie wiąże się z ryzykiem zablokowania domeny)
  4. Uruchomienie programu partnerskiego (programy partnerskie są sieciowym odzwierciedleniem trendu do budowania handlowych sieci dystrybucyjnych; zdecydowanie dobry pomysł)
  5. Uruchomienie newslettera (jednorazowy koszt instalacji oprogramowania w porównaniu z długotrwałym efektem zachęca wiele firm do korzystania z tego typu rozwiązań)
  6. Uruchomienie internetowych systemów CRM i eCommerce (podniesienie jakości obsługi klientów i przekazanie do ich dyspozycji ciekawych usług sieciowych, przynosi najlepsze efekty reklamowe)
  7. Wpisy do bezpłatnych internetowych katalogów firm
  8. Prowadzenie internetowego bloga
  9. Aktywność na forach dyskusyjnych
  10. Uruchomienie kanałów RSS
  11. Niekonwencjonalne metody marketingu i reklamy (marketing szeptany)
    • marketing wirusowy (działania mające na celu zwrócenie uwagi mediów i znanych osób na Twoją firmę)
    • buzz marketing (tworzenie wciągających komunikatów, które za sprawą swojej atrakcyjności są chętnie przekazywane innym osobom jako ciekawostka, coś zabawnego, ładnego)
    • brand blogging
    • community marketing (tworzenie i wspieranie niszowych społeczności, które mogą być zainteresowane Twoją marką  (grupy użytkowników, fankluby, fora dyskusyjne, serwisy społecznościowe). Dostarczanie im treści i narzędzi do dzielenia się informacją o marce w swojej społeczności)
    • product seeding (umieszczenie Twojego produktu we właściwych rękach – dawanie próbek, darmowych egzemplarzy itd. osobom, które są gwiazdami społecznymi)
    • influence marketing (identyfikacja i nawiązywanie dialogu z liderami opinii, dostarczanie im informacji i materiałów, aby mogli powiedzieć coś o Twojej marce swoim odbiorcom)

Wydatki na reklamę internetową to faktycznie inwestycja w internetową firmę. Zbudowanie popularnej witryny internetowej prowadzi do wygenerowania dużej oglądalności. Osiągnięcie tego momentu jest chwilą, w której można myśleć o sprzedawaniu reklam i odwróceniu strumienia pieniędzy odpowiedzialnego za reklamę internetową. Przychody z reklamy internetowej mogą oczywiście finansować wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych (np. reklama radiowa).

Skuteczna reklama firmy w internecie przyczynia się do powstania przewagi konkurencyjnej i powoduje realne korzyści biznesowe.

Zapraszamy do kontaktu w sprawie reklamy w Internecie.

reklama firmy w Internecie

Dodaj do Facebook

InfoBiz Server to system firmy internetowej. Pozwala na funkcjonowanie firmy w Internecie w obszarach marketingu i reklamy, budowania wizerunku, obsługi klientów, sprzedaży i organizacji pracy wewnętrznej.

InfoBiz Server łączy funkcjonalność systemów CMS, CRM, eCommerce, marketingu internetowego i zarządzania projektami. Wykorzystuje także sprawdzone narzędzia komunikacyjne - telefonię internetową, email oraz faks. Tworzy zintegrowane środowisko biznesowe.

Poprzez przeniesienie miejsc pracy do Internetu tworzy strategiczny czynnik przewagi konkurencyjnej.