reklama firmy w Internecie
Reklama firmy w Internecie jest często ograniczana do pozycjonowania w wyszukiwarkach. Możliwości reklamy internetowej są jednak bardzo szerokie. Zarówno płatne jak i bezpłatne formy reklamy firmy w Internecie mogą okazać się porównywalnie skuteczne i mogą prowadzić do powstania przewagi konkurencyjnej i sukcesu nowych pomysłów biznesowych.
Dostarczamy zintegrowany system firmy internetowej - InfoBiz Server, który pozwala na reklamę firmy, uruchomienie miejsc pracy zdalnej a nawet całej firmy w Internecie.
Poniższy przegląd możliwości reklamy firmy, może być pomocny przy podejmowaniu decyzji biznesowych.
Płatne formy reklamy firmy w Internecie
- Wykonanie profesjonalnej witryny firmowej
- Linki sponsorowane, np. Google Adwords (dobra i skuteczna reklama - szczególnie polecana przy krótkich akcjach reklamowych)
- Tradycyjne usługi pozycjonowania (drogie usługi i stosunkowo wysokie ryzyko zaistnienia problemów - np. radykalny spadek rankingów po zaprzestaniu korzystania z usług pozycjonowania)
- Wyświetlanie banerów reklamowych na dużych portalach (zobacz cennik reklamy internetowej na portalu TECHNOLOGIE-BUDOWLANE.COM. Reklama banerowa pozwala na precyzyjne dotarcie do grupy docelowej).
Formy rozliczeń emisji reklamy internetowej:
- Flat Fee (FF)
Opłata stała - ustalona kwota za emisję reklamy w ustalonym okresie, niezależnie od liczby oglądających reklamę ani ich reakcji na banner. - Cost Per Thousand (CPT) lub Cost per Mile (CPM)
W modelu rozliczenowym CPM reklamodawca płaci nie za czas ekspozycji, lecz za każde 1000 odsłon reklamy. CPT stanowi wskaźnik pomiaru reklamy nie tylko w Internecie, lecz także w mediach tradycyjnych. - Cost Per Click (CPC)
Kosz reklamy internetowej rozliczanej w modelu CPC uzależniony jest od ilości kliknięć na wyemitowany banner reklamowy. W modelu CPC rozliczenie kampanii następuje w oparciu o ilość wygenerowanych przez internautów kliknięć w reklamę. - Cost Per Action (CPA)
Rozliczenie w tym modelu uzależnione jest od rezultatów spowodowanych przez emisję reklamy. Wynagrdzane są konkretny rezultat, np zakup produktu/ usługi, wypełnienie ankiety lub pozostawienie danych osobowych. Reklama w Internecie rozliczana na zasadach "za efekt biznesowy" realizowana jest na zasadach outsourcingu marketingu i sprzedaży. - Integracja z porównywarkami cenowymi (sama integracja jest bezpłatna, trzeba jednak dzielić się zyskami)
- Wpisy do komercyjnych internetowych katalogów firm (podobnie jak w przypadku reklam umieszczanych w postaci banerów na portalach internetowych - pozwalają na precyzyjne dotarcie do grupy docelowej)
Bezpłatne formy reklamy firmy w Internecie
- Outsourcing marketingu i sprzedaży - eliminuje ryzyko biznesowe - koszty marketingu i reklamy ponosi na własne ryzyko firma zewnętrzna wynagradzana wyłącznie za osiągnięte rezultaty (korzyści biznesowe, np. zamówienia, pozyskanych klientów, etc)
- Bezpłatna pomoc Anioła Biznesu w zakresie marketingu i reklamy.
- Reklama w wyszukiwarkach (SEO i SEM) to główne źródło klientów firmy internetowej (automatyczne pozycjonowanie w przeciwieństwie do usług realizowanych klasycznie, jest tańsze w dłuższej perspektywie i nie wiąże się z ryzykiem zablokowania domeny)
- Uruchomienie programu partnerskiego (programy partnerskie są sieciowym odzwierciedleniem trendu do budowania handlowych sieci dystrybucyjnych; zdecydowanie dobry pomysł)
- Uruchomienie newslettera (jednorazowy koszt instalacji oprogramowania w porównaniu z długotrwałym efektem zachęca wiele firm do korzystania z tego typu rozwiązań)
- Uruchomienie internetowych systemów CRM i eCommerce (podniesienie jakości obsługi klientów i przekazanie do ich dyspozycji ciekawych usług sieciowych, przynosi najlepsze efekty reklamowe)
- Wpisy do bezpłatnych internetowych katalogów firm
- Prowadzenie internetowego bloga
- Aktywność na forach dyskusyjnych
- Uruchomienie kanałów RSS
- Niekonwencjonalne metody marketingu i reklamy (marketing szeptany)
- marketing wirusowy (działania mające na celu zwrócenie uwagi mediów i znanych osób na Twoją firmę)
- buzz marketing (tworzenie wciągających komunikatów, które za sprawą swojej atrakcyjności są chętnie przekazywane innym osobom jako ciekawostka, coś zabawnego, ładnego)
- brand blogging
- community marketing (tworzenie i wspieranie niszowych społeczności, które mogą być zainteresowane Twoją marką (grupy użytkowników, fankluby, fora dyskusyjne, serwisy społecznościowe). Dostarczanie im treści i narzędzi do dzielenia się informacją o marce w swojej społeczności)
- product seeding (umieszczenie Twojego produktu we właściwych rękach – dawanie próbek, darmowych egzemplarzy itd. osobom, które są gwiazdami społecznymi)
- influence marketing (identyfikacja i nawiązywanie dialogu z liderami opinii, dostarczanie im informacji i materiałów, aby mogli powiedzieć coś o Twojej marce swoim odbiorcom)
Wydatki na reklamę internetową to faktycznie inwestycja w internetową firmę. Zbudowanie popularnej witryny internetowej prowadzi do wygenerowania dużej oglądalności. Osiągnięcie tego momentu jest chwilą, w której można myśleć o sprzedawaniu reklam i odwróceniu strumienia pieniędzy odpowiedzialnego za reklamę internetową. Przychody z reklamy internetowej mogą oczywiście finansować wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych (np. reklama radiowa).
Skuteczna reklama firmy w internecie przyczynia się do powstania przewagi konkurencyjnej i powoduje realne korzyści biznesowe.
Zapraszamy do kontaktu w sprawie reklamy w Internecie.
InfoBiz Server to system firmy internetowej. Pozwala na funkcjonowanie firmy w Internecie w obszarach marketingu i reklamy, budowania wizerunku, obsługi klientów, sprzedaży i organizacji pracy wewnętrznej. InfoBiz Server łączy funkcjonalność systemów CMS, CRM, eCommerce, marketingu internetowego i zarządzania projektami. Wykorzystuje także sprawdzone narzędzia komunikacyjne - telefonię internetową, email oraz faks. Tworzy zintegrowane środowisko biznesowe. Poprzez przeniesienie miejsc pracy do Internetu tworzy strategiczny czynnik przewagi konkurencyjnej. |
||